Vyriešte všetky poistné udalosti digitálne

  1. Odteraz môžete každú poistnú udalosť vybaviť online
  2. Polovica online hlásení v životnom poistení je vybavovaná do 24 hodín, rekord je škoda vybavená za 52 minút od jej nahlásenia
  3. Rýchlejšia obhliadka poistnej udalosti aj vďaka mObhliadke a GoogleMaps



Vybavte každú škodu pár klikmi

Nabúrané auto, zatečený byt, či zlomená noha na dovolenke pri mori. Na nahlásenie akejkoľvek poistnej udalosti už nepotrebujete čakať na spojenie s operátorom na infolinke, ani vypisovať množstvo formulárov. Stačí pár klikov na vašom smartfóne, tablete či počítači a vaša poistná udalosť je okamžite nahlásená poisťovni. Takúto jednoduchú a rýchlu komunikáciu klienta s poisťovňou ponúka nové webcentrum nahlasovania škôd, ktoré koncom apríla spustila Allianz – Slovenská poisťovňa pre všetky poistné udalosti. Online hlásenie škôd obsahuje len pár krokov. Systém poistnú udalosť zaregistruje výlučne na základe údajov od klienta, bez potreby dodatočnej registrácie škody na strane poisťovne. V závere online hlásenia klient dostáva registračné číslo škody a emailom alebo sms správou potvrdenie o jej zaregistrovaní. K vytvorenej udalosti môže priamo priložiť potrebnú dokumentáciu v elektronickej podobe, napríklad naskenovať potvrdenie od lekára. Aplikácia dokonca klientovi odporučí, aké doklady sú zvyčajne potrebné pre riešenie konkrétneho typu udalosti. Následne prípad preberie priamo likvidátor v poisťovni, ktorý ho ďalej rieši.

„Nový digitálny proces hlásenia škody je navrhnutý tak, aby z malého rozsahu údajov a minimálneho zaťaženia klienta vyťažil maximálny možný výsledok. Po ukončení online formulára klient vždy dostáva okamžitú spätnú väzbu o čísle registrovanej škody, ktoré bude používať v ďalšom procese vybavenia škody. Vďaka nemu môže kedykoľvek zistiť stav riešenia svojej poistnej udalosti,“ vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Jozef Hrdý. Webcentrum nahlasovania škôd predstavuje úplne novú generáciu online služieb. Ide o veľmi citlivo navrhnutú komunikáciu s klientom pri nahlasovaní škôd, ktorá znamená výrazný posun v rámci automatizácie a digitalizácie procesov Allianz – SP.



Hlavné výhody webcentra nahlasovania škôd:

  • Užívateľsky príjemný, prehľadný a atraktívny vizuál,
  • Intuitívna forma ovládania a rozhodovania pre klienta,
  • Jednoduchá a všeobecne pochopiteľná terminológia,
  • Adresne definované scenáre pre rôzne okolnosti vzniku škôd.

 

Webcentrum zahŕňa tieto služby:

  • Interaktívne vyhľadanie a odporučenie opravcu motorového vozidla,
  • Zoznam zmluvných partnerov poisťovne a poskytovaných benefitov,
  • Prenos informácie pre opravcu o novom prípade na základe výberu klienta,
  • Automatizované pravidlá o vykonaní či nevykonaní obhliadky a výbere likvidátora pre nahlasovaný typ škody,
  • Funkcionalita pripojenia dokladov pre riešenie škody už pri jej nahlásení s nápovedou o požadovaných dokladoch pre jednotlivé typy škôd,
  • Okamžitý prenos dát a napojenie na existujúce digitálne procesy riešenia poistných udalostí.



Dizajn Webcentra je navrhnutý tak, aby jeho služby mohli klienti využívať prostredníctvom webstránky www.allianzsp.sk z mobilných zariadení (smartfón, tablet) alebo počítač. Nový spôsob riešenia poistných udalostí hlásenia má ambíciu osloviť široké spektrum klientov poisťovne. „Sledovaním potrieb a očakávaní klientov v novom digitálnom prostredí chceme tento nástroj ďalej rozvíjať a nadväzovať naň ďalšími progresívnymi online-riešeniami,“ vysvetľuje J. Hrdý.



Vybavenie už do 24 hodín

Najväčšou výhodou online nahlasovania poistných udalostí pre klienta je komfort a rýchlosť nahlásenia škody a rýchlosť jej vybavenia. Novú formu online hlásenia škôd spustila Allianz – SP už v marci 2015, a to pre škody v životnom poistení. Po novom môžu klienti nahlásiť online všetky poistné udalosti. „Od spustenia online hlásenia minulý rok evidujeme dnes zhruba 8 % poistných udalostí v životnom poistení nahlásených cez webcentrum. V prípade neživotných poistných udalostí je ich nahlásených online až 10 %. V prípade životného poistenia až polovicu nahlásených škôd vieme aj vďaka priloženej dokumentácií kompletne vybaviť už do 24 hodín. Naším interným rekordom je vybavenie jednej poistnej udalosti na majetku za 52 minút od jej nahlásenia,“ bilancuje J. Hrdý.



Zistite stav poistnej udalosti kedykoľvek

Každý klient, ktorý svoju poistnú udalosť nahlási cez webcentrum, si môže v ktoromkoľvek okamihu zistiť stav jej riešenia. Na základe čísla, ktoré klient dostal po hlásení škody, sa môže prihlásiť do aplikácie, ktorá ho bude informovať o stave riešenia jeho poistnej udalosti, prípadne o požadovaných dokumentoch potrebných k jej vybaveniu. Digitalizované dokumenty ako fotografie dokumentujúce škodu, naskenované doklady či lekárske správy potom môže klient cez aplikáciu dodatočne vkladať do systému a likvidátor s nimi môže ihneď pracovať.



mObhliadka

Významnou technologickou novinkou bolo spustenie ambiciózneho projektu mObhliadka v roku 2013, ktorý kompletne zmenil organizáciu vykonávania obhliadok poistných udalostí jej centralizovaním. MObhliadka je kombináciou mobilnej aplikácie v telefóne špecialistu pre obhliadky, služieb Google Maps a informácií z GPS vo vozidle. V minulosti sa obhliadkari a technici pre prihlásenie do systému a prijatie a naplánovanie nových prípadov museli vždy vrátiť na pracovisko, čím sa doba kontaktovania klienta predlžovala. Dnes, pri centrálnom plánovaní operátormi a vďaka online lokalizácii špecialistu, sa získaný čas využíva na vykonanie ďalších obhliadok, čím sa skracuje čas od nahlásenia škody po obhliadku. Súčasne mu aplikácia umožňuje rýchlejšiu navigáciu k miestu obhliadky a kompletné spracovanie dokumentácie vďaka online prenosu dokumentov. „Často je obhliadka škody vykonaná už v deň jej nahlásenia. Obhliadky sú tak oveľa rýchlejšie, flexibilnejšie a efektívnejšie pre obe strany,“ hovorí J. Hrdý. Aplikácia mObhliadka, ktorú Allianz – SP využíva ako jediná na trhu zároveň umožňuje operatívny presun špecialistov do oblastí, kde je to potrebné, napríklad pri riešení kalamitných situácií alebo mimoriadnych škôd.



Obhliadka priamo v autoservise

Šetrenie času a peňazí našich klientov umožňuje aj spolupráca servisov a poisťovne na báze bezobhliadkových zmluvných servisov. Vďaka nim tak pri nehode nemusíte merať cestu so svojim vozidlom do poisťovne, kvôli obhliadke škody a následne do servisu, ale je vám doporučený vhodný servis. Ten vykoná nielen opravu vozidla, ale aj obhliadku poškodeného vozidla vlastnými pracovníkmi servisu. Klient má tak všetky služby pod jednou strechou, nemusí riešiť zložité vybavovanie na viacerých miestach a jeho poistná udalosť je vyriešená jednoduchšie, profesionálnejšie a rýchlejšie. V súčasnosti ponúka Allianz – SP svojim klientom na výber až 345 bezobhliadkových zmluvných servisov po celom Slovensku a to od najdostupnejších značiek až po značky najvyššej triedy.



OnLine krycí list

V procese vybavovania škôd v havarijnom poistení je veľmi dôležité, ako rýchlo dokáže poisťovňa rozhodnúť o poistnom krytí a garantovať finálnu výšku poistného plnenia na účet opravcu. Aj keď optimalizácia práce likvidátorov pri vystavovaní krycích listov vyčerpala posledné rezervy, na vystavenie krycieho listu boli doteraz potrebné približne 2 až 5 hodín. Zmenou procesu a preddefinovaním položiek vplývajúcich na výšku plnenia je od minulého roka tento proces ešte rýchlejší a vystavenie krycieho listu trvá len pár sekúnd. „Ak sú splnené všetky podmienky pre poskytnutie poistného plnenia a servis vystaví faktúru v intenciách kalkulácie, tak na strane poisťovne prebehne automatická kontrola a ak je všetko v poriadku, systém automaticky vystaví krycí list, ktorý opravca dostane už do niekoľkých sekúnd. Klient tak čakať nemusí v servise čakať a môže si opravené vozidlo okamžite prevziať. Krycí list v súčasnosti využívame až v 60-tich percentách škôd v havarijnom poistení,“ objasňuje J. Hrdý.



Digitálna hlasová analýza

Digitalizácia ovplyvnila aj boj s poistnými podvodmi, kde v rámci odhaľovania podozrení pri poistných udalostiach Allianz – SP ako jediná poisťovňa na Slovensku využíva špeciálny softvér izraelskej spoločnosti. Táto špičková technológia rozlišuje hlasový stres vyvolaný vedome nepravdivými odpoveďami v telefonickom rozhovore k poistnej udalosti. Výrazne tak pomáha pri odhaľovaní podozrivých prípadov, a to najmä pri navýšení vzniknutej škody, čo je najčastejší prípad spôsobu páchania podvodu v privátnom poistení majetku.

 

Dátum vydania: 14.06.2016

Kontakty pre novinárov

  • Lucia Muthová
    hovorkyňa, riaditeľka odboru firemnej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3114
    e-mail:

  • Helena Kanderková
    špecialistka externej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3104
    e-mail:
Youtube Facebook