Slováci si denne spôsobia na autách v zahraničí desiatky škôd | Allianz - Slovenská poisťovňa

Slováci si denne spôsobia na autách v zahraničí desiatky škôd

  1. V júli a auguste nahlásia klienti Allianz – SP zo svojej dovolenky v zahraničí denne v priemere 38 škôd za vyše 83-tisíc eur 
  2. Najviac dopravných nehôd v lete sa stáva v dovolenkových letoviskách Chorvátsko, Taliansko a Bulharsko, ale aj v tranzitných krajinách
  3. Nehodu v zahraničí nahláste poisťovni do 30 dní
 
Leto je čas, kedy mnoho Slovákov vyráža na dovolenku s celou rodinou či blízkymi vlastným autom alebo prenajatým karavanom. Príjemné chvíle oddychu sa v sekunde môžu zmeniť na horor. Potvrdzujú to aj štatistiky Allianz – Slovenskej poisťovne, ktorej klienti počas leta nahlásia zo zahraničia v priemere 38 škôd vozidiel. „Minulé leto, teda v mesiacoch júl a august sme riešili až 2327 škôd vozidiel. Z toho 1333 škôd bolo z havarijného poistenia a 994 bolo z povinného zmluvného poistenia. Celkovo sme za škody na vozidlách len za júl a august vyplatili dohromady takmer 5,2 milióna eur,“ konštatuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Milan Rajec. Najviac nehôd vozidiel hlásia klienti z obľúbených dovolenkových destinácií Chorvátska, Talianska, Bulharska, ale aj z tranzitných krajín ako Rakúsko a Maďarsko.
 
 
 

BEZ ZELENEJ KARTY ZA HRANICE NECHOĎTE

 
A ako cestovať bezpečne? Ak cestujete mimo územia našej krajiny, nezabudnite si so sebou vziať platnú Zelenú kartu. Tá je dokladom o tom, že vo svojej krajine máte uzatvorené povinné zmluvné poistenie vozidla. V prípade nehody v zahraničí tak systém zelenej karty zabezpečuje plnenie, bez nutnosti uzatvárať si poistenie zodpovednosti osobitne v každej krajine, do ktorej vycestujete. Zelenú kartu vám vydá poisťovňa, v ktorej si uzatvárate PZP. Môžete s ňou cestovať po celej Európe, ale aj v časti severnej Afriky, v Rusku, Izraeli či Iráne. Najčastejšie škody, ktoré Allianz – SP v rámci PZP v zahraničí rieši, sú škody na iných vozidlách, na verejnoprospešných zariadeniach ako sú poškodené zvodidlá alebo dopravné značenia, ale aj zdravotné nároky poškodených a pozostalých v prípade smrti pri nehode. 
 
 
 

HAVARIJNÉ POISTENIE SA OPLATÍ

 
Zdĺhavá a vyčerpávajúca cesta na dovolenku zvyšuje riziko nehody. Havarijné poistenie, na rozdiel od PZP, kryje škody na vlastnom vozidle, ktoré môžu vzniknúť pri dopravnej nehode, ale aj pri živelných udalostiach ako víchrica, krupobitie, povodeň, alebo krádežou vozidla či v dôsledku vandalizmu. „Minulé leto sme našim klientom za škody na ich vlastnom vozidle v zahraničí uhradili každý deň v priemere takmer 42-tisíc eur,“ konštatuje M. Rajec. Pred cestou odporúčame skontrolovať si dojednanú územnú platnosť havarijného poistenia tak, aby platilo na území, kam klient počas dovolenky cestuje. Ak máte havarijné poistenie s územnou platnosťou len pre Slovensko, je jednoduché rozšíriť si ho krátkodobo aj na územie Európy.
 
 

Čo robiť v prípade dopravnej nehody v zahraničí:

 
1. Poskytnite prvú pomoc zraneným a zavolajte záchrannú službu.
2. Spíšte Správu o nehode. Odporúčame zobrať si na cestu do zahraničia formulár správy vo viacerých jazykových mutáciách. Ak nemáte pri sebe formulár správy, treba si vyžiadať údaje o účastníkoch dopravnej nehody - evidenčné čísla vozidiel a názvy poisťovní, v ktorých sú ich autá poistené, číslo poistnej zmluvy, číslo zelenej karty a tiež mená a adresy účastníkov a svedkov dopravnej nehody. 
3. Dohodnite sa, kto je vinníkom nehody. Pokiaľ to nie je možné, vždy treba volať políciu. Nikdy nepodpisujte správy či dokumenty, ktorým nerozumiete. Ak si to situácia vyžaduje, nárokujte si poskytnutie tlmočníka. 
4. Odporúčame nafotiť si nielen škodu, ale aj miesto nehody. Vlastná fotodokumentácia sa vždy zíde pri riešení poistnej udalosti.
5. Ak nastala dopravná nehoda, došlo k poruche vozidla alebo k jeho odcudzeniu, kontaktujte asistenčnú službu poisťovne. Pre klientov Allianz – SP je k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Asistenčná služba zabezpečí opravu vozidla na mieste alebo jeho odtiahnutie do servisu. V prípade, že oprava vozidla bude trvať viac ako 2 dni, operátori sa postarajú o ubytovanie cestujúcich, náhradné vozidlo, návrat do miesta bydliska, prípadne pokračovanie v ceste do výšky stanovených limitov.
6. Škodu na vozidle po návrate zo zahraničia nahláste svojej poisťovni najneskôr do 30 dní od nehody.

Dátum vydania: 25.06.2019

Kontakty pre novinárov

  • Lucia Muthová
    hovorkyňa, riaditeľka odboru firemnej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3114
    e-mail:

  • Helena Kanderková
    špecialistka externej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3104
    e-mail:
Youtube Facebook