Vyčíňanie víchrice | Allianz - Slovenská poisťovňa

Účet za škody po víchrici už dosiahol takmer 800-tisíc eur

  1. 9 dní po extrémnej celoslovenskej víchrici sa účet za škody vyšplhal na viac ako trištvrte milióna eur
  2. Najväčšími škodami sú zničené strechy na priemyselnej budove za 48-tisíc eur a na bytovke za 30-tisíc eur
  3. Poistné plnenie poisťovňa vyplatí na základe rozpočtu alebo predložených faktúr a bločkov



Mimoriadne silná víchrica v sile až 120km/hodinu, ktorá sa poslednú októbrovú nedeľu prehnala celým Slovenskom, zanechala vyšší účet, ako poisťovne pôvodne predpokladali. 48 hodín po ničivom živle nahlásili klienti najväčšej poisťovni na trhu spolu 384 škôd vo výške 300-tisíc eur. Odvtedy hlásenia neustále pribúdali a 9 dní od ničivej udalosti eviduje Allianz – Slovenská poisťovňa aktuálne až 876 škôd v sume 790-tisíc eur. Až tri štvrtiny poistných udalostí (653) pritom tvoria škody na majetku občanov. Najčastejšie ide o strhnuté strechy, zrolované plechy, popadaná strešná krytina, poškodené fasády a izolácie domov, ale aj vozidlá poškodené spadnutými stromami a konármi. Zvyšnú tretinu tvoria škody na priemyselných budovách a inom majetku podnikateľov.

Najviac škôd klienti nahlásili z okresov Senica, Skalica, Trnava, Trenčín, Žilina, Nitra, Nové Zámky a Levice. „Najväčšou poistnou udalosťou, ktorú riešime je zničená strecha jednej z priemyselných budov v Ústí nad Labem, kde sa škoda vyšplhala až na 48-tisíc eur. V okrese Senica zas víchrica zničila strechu bytovky, škoda je tu odhadovaná na približne 30-tisíc eur. Ďalšie rozsiahle poškodenie strechy výrobnej haly za asi 20-tisíc eur evidujeme v okrese Šaľa a zaznamenali sme aj kompletne zničenú strechu rodinného domu v Košiciach vo výške 15-tisíc eur,“ vyratúva hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová.



Plnenie za škodu čo najskôr na vašom účte

Ihneď po online, telefonickom alebo osobnom nahlásení škody klientom, sa poisťovňa snaží čo najskôr zistiť rozsah poškodenia a vyčísliť výšku škody. Po predložení všetkých dokladov o opravách, poisťovňa vyplatí klientovi poistné plnenie. „Odporúčame klientom, aby všetky doklady, bločky a faktúry o oprave po vzniknutej poistnej udalosti predložili poisťovni čo najskôr, aby sme im mohli poistné plnenie vyplatiť v čo najkratšom čase,“ radí L. Muthová. V prípade, že si klient vzniknutú poistnú udalosť opraví svojpomocne, poisťovňu požiada o výpočet poistného plnenia na základe poistných cenníkov, tzv. plnenie rozpočtom.

Dátum vydania: 07.11.2017

Kontakty pre novinárov

  • Lucia Muthová
    hovorkyňa, riaditeľka odboru firemnej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3114
    e-mail:

  • Helena Kanderková
    špecialistka externej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3104
    e-mail:
Youtube Facebook