Slováci sa už neobávajú terorizmu, najviac poistných udalostí mali v Turecku a v Egypte

31. máj 2018
  1. Najrizikovejšími dovolenkovými destináciami boli minulý rok Turecko a Egypt
  2. Za ošetrenie zraneného horolezca v USA uhradila Allianz – SP viac ako 166-tisíc eur
  3. Cena komplexného cestovného poistenia na deň je 1,70 eur, náklad za jednu poistnú udalosť bol v priemere 280 eur

Slováci mali minulý rok najviac poistných udalostí v Turecku, dohromady 630, čo je o 68% viac ako v predchádzajúcom roku. Krajinou s druhým najväčším počtom škôd bol Egypt, odkiaľ klienti nahlásili 504 škôd, čo je takmer dvojnásobok oproti roku 2016, keď ich bolo len 259. Vyplýva to zo štatistík škôd z cestovného poistenia Allianz – Slovenskej poisťovne. „Po Grécku, ktoré bolo v roku 2016 najrizikovejšou dovolenkovou destináciou, sme minulý rok zaznamenali najviac škôd z cestovného poistenia v Turecku a v Egypte. Slováci sa tak zrejme prestali obávať terorizmu a opäť začali cestovať do krajín, ktoré predtým z dôvodu nestabilnej geopolitickej situácie radšej obchádzali,“ konštatuje hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová. V roku 2017 nahlásili klienti Allianz – SP dohromady 8 084 škôd z cestovného poistenia, čo je porovnateľné s predchádzajúcim rokom. Celková výška vyplatených škôd bola v sume takmer 2,27 milióna eur.

 

Najdrahšie škody boli v USA

Z pohľadu výšky škôd uhradila Allianz – SP za svojich klientov najviac v USA, a to vyše 354-tisíc eur. „Najväčšou položkou bolo ošetrenie, hospitalizácia a repatriácia horolezca po páde do rokliny počas výstupu na Aljaške. Celkový účet za klienta presiahol 166-tisíc eur,“ hovorí riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz - SP Milan Rajec. Druhou najväčšou poistnou udalosťou v cestovnom poistení v minulom roku bola hospitalizácia klienta, ktorý počas dovolenky v Mexiku utrpel obličkový záchvat. Účet za ošetrenie bol takmer 64-tisíc eur. Medzi najvyššie účty patrili aj dve hospitalizácie po infarkte, a to v USA za vyše 33-tisíc eur a v Turecku za vyše 25-tisíc eur. „Riešili sme aj úraz klientky na dovolenke na Kube, ktorá pri pošmyknutí utrpela zlomeninu ruky a fraktúru panvy. Účet za ošetrenie a hospitalizáciu v tomto prípade presiahol 25-tisíc eur,“ dopĺňa M. Rajec.

graf - výška škôd po zrážke so zverou za roky 2010 až 2018

Škody aj na „opačnom konci“ sveta

Hoci najviac poistných udalostí je tradične v najnavštevovanejších dovolenkových destináciách, hlásenia škôd prichádzajú z celého sveta. „Minulý rok nám klienti nahlásili škody z cestovného poistenia až zo 115-tich krajín sveta. Okrem tradičných európskych prímorských destinácií sme tak v roku 2017 riešili aj poistné udalosti v Mongolsku, Francúzskej Polynézii, Lesothe či na ostrove Severné Mariány v Tichomorí,“ vymenúva M. Rajec.   

 

1,70 vs 280 eur

Cena cestovného poistenia pre 4-člennú rodinu stojí pár desiatok eur, náklady na riešenie poistnej udalosti sa však môžu vyšplhať na stovky, tisíce a v extrémnych prípadoch, pri vážnych úrazoch či nehodách, aj na státisíce eur. Aj napriek tomu sa nájdu dovolenkári, ktorí chcú ušetriť práve na cestovnom poistení. „Za komplexné cestovné poistenie, ktoré zahŕňa poistenie liečebných nákladov, úrazu, batožiny, zodpovednosti za škodu a doplnkových asistenčných služieb pre dospelého v rámci celej Európy zaplatí u nás klient 1,70 eur. Účet za jednu poistnú udalosť minulý rok bol v priemere 280 eur,“ porovnáva L. Muthová.

Klienti, ktorí cestujú do zahraničia častejšie, si navyše po novom môžu dojednať cestovné poistenie ešte výhodnejšie. Allianz – SP nedávno spustila nový produkt celoročného cestovného poistenia v rámci Európy s neobmedzeným počtom ciest a maximálnou dĺžkou jednej cesty na 45 dní. Nové poistenie je určené najmä klientom, ktorí pravidelne cestujú po Európe kvôli práci, na dovolenky k moru, na lyžovačky alebo na predĺžené víkendy, ďalej študentom, študujúcim v niektorej európskej krajine, či ľuďom, ktorí bývajú v prihraničných oblastiach a pravidelne vyrážajú na nákupy do zahraničia.

 

Najskôr volajte asistenčnej službe

„Ak sa vám stane poistná udalosť v zahraničí, pokiaľ nejde o život ohrozujúci stav, odporúčame vždy ako prvú volať non-stop asistenčnú službu. Operátor na linke vám v prípade choroby či úrazu odporučí najbližšie vhodné zdravotnícke zariadenie a postará sa o všetky potrebné náležitosti. Pri ošetrení si vyžiadajte doklady ako lekársku správu, rozpis úkonov a poplatkov, predpis liekov aj doklad o zaplatení, v prípade že ste za ošetrenie zaplatili v hotovosti. Doklady budú potrebné k vybaveniu poistnej udalosti,“ vysvetľuje L. Muthová. Akúkoľvek poistnú udalosť môžete nahlásiť online prostredníctvom stránky www.allianzsp.sk cez svoj počítač, tablet alebo smartfón, prípadne telefonicky alebo osobne na pobočke po návrate z dovolenky.

Helena Kanderková
špecialistka externej komunikácie Allianz - SP
Ako vám môžeme pomôcť?