Upozornenie: Používate zastaralý prehliadač, prosíme vyberte si novší prehliadač napríklad Chrome, Firefox alebo Microsoft Edge.

Ako prebieha online vybavenie poistnej udalosti na aute?

Po nahlásení škody vám na vašu emailovú adresu alebo v sms pošleme odkaz, prostredníctvom ktorého budete môcť priebežne sledovať v akom stave sa vybavenie vašej poistnej udalosti nachádza, ale aj urobiť všetky potrebné kroky pre vyriešenie škody na vašom vozidle. To, či vám príde email alebo sms, záleží od druhu kontaktu, ktorý ste označili ako preferovaný pri nahlásení škody.

Po kliknutí na odkaz sa vám otvorí stránka, kde vidíte číslo poistnej udalosti a kroky, z ktorých celý proces pozostáva – nahlásenie škody, to už máte v tejto fáze za sebou, posúdenie, opravahodnotenie. Po kliknutí na tlačidlo „Začať“ budete presmerovaný na druhý krok, teda posúdenie.

postup pre online riešenie nahlásenia škody na aute
V tomto kroku vás čaká nahratie fotiek vášho poškodeného auta, aby sme mohli škodu posúdiť. Po kliknutí na tlačidlo plus, fotky nahráte z uložených súborov, alebo, v prípade, že proces riešite z vášho smartfónu, môžete fotky urobiť aj priamo v rámci tohto procesu.
postup pre online riešenie nahlásenia škody na aute

Budeme od vás potrebovať nasledovné zábery:  

  • Štyri diagonálne pohľady na auto, pričom na každom zábere musí byť viditeľné celé auto a takisto evidenčné číslo vozidla. To znamená, že vždy musia byť viditeľné dve strany auta v cele svojej dĺžke tak, ako môžete vidieť aj v ukážkach na obrázku vyššie
  • Minimálne tri  zábery poškodenia z blízka. Čím viac fotiek urobíte, tým lepšie budeme vedieť posúdiť vašu poistnú udalosť, maximálne ich však môžete nahrať desať. Pri fotení detailov dbajte na to, aby boli fotky správne zaostrené, takže ak fotíte cez mobilný telefón nezabudnite ťuknúť v zábere na poškodené miesto na aute, aby na neho váš telefón pri fotení zaostril a až potom stlačte spúšť
  • Fotku tachometra, na ktorej je vidieť počet najazdených kilometrov. Hodnota tachometra musí byť jasne čitateľná, dajte si preto pozor nie len na správne zaostrenie, ale aj na prípadné odlesky od svetla, ktoré na tachometer dopadajú a môžu zhoršovať čitateľnosť údajovť
  • Fotku technického preukazu z prednej aj zadnej strany. Opäť je dôležité, aby boli všetky údaje dobre čitateľné a nebránili tomu odlesky na preukaze alebo nesprávne zaostrenie.

Odporúčania ako správne zhotoviť jednotlivé zábery, ale aj ukážky vzorových fotiek, si môžete kedykoľvek pozrieť pri kliknutí na tlačidlo „i“ v pravom dolnom rohu obrazovky.

Keď kliknete na už nahranú fotku, zobrazí sa vám možnosť fotku zmeniť alebo vymazať. Ak ste teda omylom nahrali napríklad fotku z rodinnej oslavy, nič sa nedeje. Keď ste so všetkými nahratými fotkami spokojní, kliknite na „Odoslať fotky“ pod posledným nahratým záberom.

Teraz je rada na nás, aby sme škodu posúdili. Keď tak spravíme, budeme vás o tom informovať prostredníctvom emailu alebo sms, v ktorom bude opäť odkaz na priebeh riešenia poistnej udalosti. Po kliknutí naň sa vám zobrazí ponuka poistného plnenia.

postup pre online riešenie nahlásenia škody na aute

V tomto kroku máte dve možnosti. Môžete prijať navrhované peňažné plnenie kliknutím na „Akceptujem a opravu si vybavím sám“, v ďalšom kroku vyplníte číslo účtu, na ktoré vám poistné plnenie pošleme a samotné vybavenie opravy vozidla už bude na vás. V prípade, že nie ste spokojní s navrhovanou sumou, môžete si auto dať opraviť v ľubovoľnom servise a následne nahráte faktúru na poskytnutý odkaz a po posúdení vám uhradíme príslušné plnenie.

Druhou možnosťou je požiadať nás o pomoc pri nájdení servisu a zabezpečení opravy vášho auta. Pokiaľ zvolíte možnosť „Pomôžte mi nájsť servis“ načíta sa mapa vášho okolia, respektíve vami zadanej adresy, aj s vyznačenými zmluvnými servismi. Zo zoznamu si vyberiete ten, ktorý vám najviac vyhovuje a svoju voľbu potvrdíte tlačidlom „Pokračovať“. Môžete si samozrejme vybrať aj iný ako zmluvný servis, kliknutím na „Neviem nájsť vhodný servis“.

Pokiaľ ste si vybrali z ponuky zmluvných servisov, vaše údaje sme zaslali vybranému servisu, z ktorého vás budú do 2 pracovných hodín kontaktovať ohľadom dohodnutia termínu opravy vášho auta. Náklady na opravu vozidla vysporiadame my, vy už v servise zaplatíte len prípadnú spoluúčasť. Informáciu o výške spoluúčasti vám poskytne priamo vybraný servis.

Termín vyzdvihnutia opraveného auta si budete môcť pozrieť na odkaze priradenom k riešeniu vašej poistnej udalosti, kde nájdete aj kontaktné informácie na vami vybraný servis pre prípad potreby. Na aktualizáciu informácií budete upozornený emailom alebo sms.

Posledným krokom je vaša spätná väzba. Vyplnenie hodnotenia vám zaberie pár sekúnd. Každý názor je pre nás veľmi dôležitý. Pozitívne hodnotenie nás motivuje a kritika nám umožňuje naše služby aj naďalej zlepšovať.