Pokazený žalúdok a zničená róba, plesová sezóna sa začala

  1. Poistenie gastro zariadení kryje stavbu, hnuteľný majetok, náklady, stroje i zodpovednosť
  2. Čašník oblial dáme večernú róbu, škoda sa vyšplhala na 10-tisíc eur
  3. Poistiť stravovacie zariadenie je možné aj voči infekčnej salmonelóze

 

Tohtoročná plesová sezóna sa už začala a potrvá až do Popolcovej stredy. Plesy a bály sú jednými z najobľúbenejších spoločenských podujatí Slovákov. Zatiaľ čo plesajúci zvažujú výber róby či motýlika, usporiadateľom záleží na tom, aby noc prebehala hladko, personál sa tešil do práce a hostia odchádzali spokojní. Pred možnými rizikami môžu majitelia svoj podnik ochrániť aj vďaka poisteniu podnikateľov.



Zákon schválnosti

Poistenie reštaurácií, kaviarní a stravovacích zariadení je možné riešiť štandardným komplexným poistením podnikateľov, ktoré v sebe zahŕňa poistenie stavieb, hnuteľných vecí, nákladu, poistenie strojov a aj poistenie zodpovednosti, ktoré, ako sa už aj sami majitelia presvedčili, je veľmi dôležitou zložkou.

Čašník počas plesu v luxusnom hoteli obsluhoval prominentných hostí. Pri podávaní večere nechtiac oblial dámu, ktorá mala na sebe večernú róbu od svetoznámeho módneho návrhára. Škoda sa vyšplhala na 10-tisíc eur,“ informuje Jozef Hrdý, riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí v Allianz – Slovenskej poisťovni. Riešenie tejto udalosti sa nakoniec uzavrelo bez problémov, a to aj vďaka kombinácii krytia s poistením zodpovednosti za škodu zamestnanca pri výkone povolania.



Poistiť sa dá aj salmonelóza

Poistenie pre podnikateľov kryje nielen škody spôsobené personálom. Majiteľ zariadenia ho ocení aj na krytie každodenných škôd, ako sú pokazený elektrospotrebič v kuchyni, vandalmi rozbité okno či vstupné dvere. V rámci poistenia zodpovednosti za škody pri prevádzke reštaurácie si podnikateľ môže pripoistiť aj riziko infekčných chorôb. Ak sa stane, že klient skonzumuje jedlo obsahujúce vírus salmonelózy, majiteľ mu môže škodu nahradiť práve z tohto poistenia.

Allianz – SP k riešeniu každej poistnej udalosti pristupuje individuálne. Pozorne zohľadňuje nielen okolnosti vzniku škody, ale aj podmienky dojednané v poistnej zmluve. Dôležitým prvkom je stanovenie správnej poistnej sumy, ktorá kryje všetky škody prevádzkovateľa gastro zariadenia. Takéto poistenie je vhodné pre reštaurácie, bufety, bistrá alebo prevádzky rýchleho občerstvenia v nákupných centrách. Je veľmi dôležité myslieť na riziká už od začiatku podnikania a popri štýlovom zariadení a lákavom jedálnom lístku zabezpečiť aj vhodný druh poistenia.

Dátum vydania: 22.01.2015

Kontakty pre novinárov

  • Lucia Muthová
    hovorkyňa, riaditeľka odboru firemnej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3114
    e-mail:

  • Helena Kanderková
    špecialistka externej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3104
    e-mail:
Youtube Facebook