Motocyklisti sú na cestách stále najohrozenejším druhom

  1. Minulý rok Allianz - SP evidovala 272 dopravných nehôd na motocykloch
  2. Najviac dopravných nehôd motocyklov spôsobujú skútre
  3. Správny výstroj ochráni vodiča motocykla na 50 percent

S pekným jarným počasím na cesty pribúdajú aj motocyklisti. Pre pocit voľnosti dobrodruhovia vymenia štyri kolesá za dve a často sa púšťajú do rizika rýchlej a nebezpečnej jazdy. V minulom roku evidovala poisťovňa Allianz - SP 272 poistných udalostí, ktorých účastníkom bol vodič motocykla. Sú jednými z najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky.

 

Nepodceňte ich silu

Riziková je skupina vodičov, ktorí podceňujú silu motocykla a bez rešpektu a prípravy naň presedlajú z automobilu. Vodiči bez praxe by si mali byť vedomí všetkých rizík, spojených       s riadením motorky. Z celkového počtu nehôd je viac ako 60 percent škodových udalostí na skútroch. Nadobúdacia cena týchto strojov je prijateľná, rovnako ako aj ich poistenie, preto sú veľmi obľúbené. Riziko nehodovosti však ostáva vysoké.

Noví majitelia skútrov by mali investovať do kondičných jázd v autoškole, aby sa so svojím strojom stotožnili a naučili sa ho správne ovládať. Najčastejšou nehodou motocykla je šmyk, a to buď na štrku alebo na vlhkej vozovke. Pri takýchto nehodách, našťastie, nejde o život, ale veľké škody spôsobia aj zničené kapoty či plasty,“ hovorí Jozef Hrdý, riaditeľ Odboru likvidácie poistných udalostí v Allianz – SP.

 

Kedy a prečo sa stávajú nehody motoriek

Za uplynulých 10 rokov sa motocyklisti podieľali na celkovom počte obetí dopravných nehôd približne ôsmimi percentami. Napriek tomu, že to nie je príliš vysoké číslo, riziko je obrovské. Až  takmer polovica (48 percent) nehôd motocyklov končí zraneniami. A podľa odborníkov je pravdepodobnosť, že pri nehode motocyklista zomrie, 18-krát vyššia ako v prípade vodiča automobilu.

Najviac nehôd motocyklov eviduje Allianz – SP v letných mesiacoch. Minulý rok sa počet kolízií zvýšil v mesiacoch jún a august. Najčastejšími príčinami hlásených dopravných nehôd je neprimeraná rýchlosť, nedanie prednosti v jazde, vjazd do protismeru či pred vozidlo idúce vedľa motocykla alebo za ním. Zvlášť jarné a jesenné nehody sú spôsobené zlou viditeľnosťou. Na motocykli je pravidlo „vidieť a byť videný,“ ešte dôležitejšie, ako v aute. Preto netreba zabúdať na viditeľné reflexné prvky.

 

Pripravte sa na sezónu

Aj napriek tisíckam kilometrov, pribúdajúcich na tachometri motocykla, žiaden vodič by nemal prípravu na letnú sezónu zanedbať. Najviac poistných udalostí vodičov motocyklov sa stáva práve na začiatku sezóny. Odborníci z Allianz centra pre technológie pripravili niekoľko rád, ktoré by mali motorkári pred prvou jazdou po zime dodržať:

  1. Reflexy vodičov sa cez zimu spomalia. Pred prvou jazdou by si mali dať krátky tréning mimo rušnej cestnej premávky.
  2. Netreba zabúdať na správne oblečenie, či už kombinézy alebo kožené bundy a nohavice.
  3. Opatrne treba jazdiť na krajniciach vozovky, kde po zime zostáva posyp.
  4. Každý vodič by si pred prvou jazdou sezóny mal dať svoju motorku skontrolovať u odborníka. Kontrola zahŕňa najmä tlak v pneumatikách a funkčnosť bŕzd.

 

Dátum vydania: 29.04.2014

Kontakty pre novinárov

  • Lucia Muthová
    hovorkyňa, riaditeľka odboru firemnej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3114
    e-mail:

  • Helena Kanderková
    špecialistka externej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3104
    e-mail:
Youtube Facebook