Poisťovňa Allianz sa podľa tohtoročného rebríčka Brand Finance Global 500 stala tretí rok po sebe najcennejšou poisťovacou značkou na svete. Jej hodnota dosiahla 18,6 miliardy eur, čo je o 8,1 percenta viac ako v predchádzajúcom roku. V aktuálnom rebríčku obsadila Allianz 43. miesto, vďaka čomu patrí ako jediná poisťovňa medzi 50 najsilnejších globálnych značiek sveta.


Spoločnosť Brand Finance, ktorá hodnotenie zostavuje, ocenila odolnosť skupiny Allianz v náročnom trhovom prostredí, jej silnú finančnú stabilitu, ale aj celkovú stratégiu spoločnosti, ktorá sa predovšetkým orientuje na zákazníka a na digitalizáciu poisťovacích procesov. „Vynikajúce umiestnenie v rebríčku svedčí o tom, že stratégia našej značky, rovnako ako jasné zameranie na zákazníka a digitalizáciu procesov, budujú dôveru a rezonujú medzi našimi klientmi po celom svete. Chceme sa im aj takto poďakovať za ich lojalitu," uviedol Christian Deuringer, riaditeľ Global Brand management v skupine Allianz.


Značke Allianz sa darí nielen v globálnom meradle, ale aj na Slovensku, kde je Allianz – Slovenská poisťovňa jednoznačnou jednotkou na poistnom trhu. Za minulý rok dosiahla predpísané poistné vo výške 544,2 milióna eur, čo predstavuje nárast o 2,9 % oproti predchádzajúcemu roku. Jej produkty a služby získali viaceré prestížne ocenenia. V súťaži finančných produktov Zlatá minca 2015 sa Allianz – SP stala najúspešnejšou poisťovňou, keď obhájila prvenstvo pre osem z deviatich nominovaných produktov a získala aj ocenenia Najinovatívnejšia poisťovňa a Objav roka. Podľa ankety SIBAF, ktorú organizuje Slovenská asociácia sprostredkovateľov v poisťovníctve (SASP), sa Allianz – SP stala najlepším poisťovateľom vozidiel na Slovensku a v kategórii poistenia priemyselných a podnikateľských rizík získala druhé miesto.