Allianz Arena hostí európsku futbalovú elitu

  1. Už 19. mája sa v mníchovskej Allianz Arene bude odohrávať finále Ligy majstrov
  2. Allianz pripravil pre všetkých fanúšikov špeciálnu aplikáciu, ktorá im umožní virtuálnu 360° prehliadku útrob a hracej plochy štadióna
  3. Vedeli ste, že priemerne sa predá za zápas 20 000 klobások, 40 000 pív a 15 000 nealkoholických nápojov?

Už 19. mája sa európska futbalová elita zíde v mníchovskej Allianz Arene, keďže sa v nej bude odohrávať vyvrcholenie najprestížnejšej klubovej súťaže na svete, finále Ligy majstrov. Allianz, ktorý je partnerom tohto moderného štadióna od počiatku jeho výstavby, prináša futbalovým fanúšikom exkluzívny pohľad do jeho útrob a informácie spoza opony, aby sa tak v dejisku finálového predstavenia cítili ako doma.

Farebná Allianz Arena

Nikto nepozná Allianz Arenu lepšie ako Allianz a sme hrdí, že sme partnerom takého svetoznámeho futbalového stánku,“ hovorí Christian Deuringer, riaditeľ Global Brand Management v skupine Allianz. Ako jedna z vedúcich svetových finančných a poisťovacích skupín, má celosvetovú centrálu práve v Mníchove.

Tento unikátny štadión je známy pre výrazné svietiace „vankúše“ na externej fasáde, ktoré menia farby na červenú, modrú alebo bielu podľa toho, ktorý tím práve hrá. Allianz taktiež hral kľúčovú úlohu pri vývoji štadióna, najmä jeho výskumné laboratórium Allianz Centrum pre technológie (AZT), ktoré vykonalo všetky testy ohňovzdornosti vonkajších materiálov. Postavenie štadióna trvalo tri roky a od jeho oficiálneho otvorenia 31. mája 2005 hostilo približne 15 miliónov fanúšikov a vyše 300 zápasov, vrátane otváracieho a semifinálového zápasu na Majstrovstvách sveta vo futbale v roku 2006.

Prejdite sa po štadióne

Allianz pripravil pre všetkých fanúšikov špeciálnu aplikáciu, ktorá umožňuje virtuálnu 360° prehliadku útrob a hracej plochy štadióna. Tá je dostupná na Facebook–ovej stránke Football-for-Life.com alebo na internetovej stránke s rovnakým názvom. Aplikácia zavedenie fanúšikov nielen do šatní, hráčskeho tunela či VIP lóže, ale aj na hraciu plochu, po ktorej budú o pár týždňov behať tí najlepší svetoví hráči.

Na stránke Football-for-Life.com (http://www.football-for-life.com) čakajú všetkých fanúšikov okrem spomínanej aplikácie aj zaujímavé infografiky predstavujúce všetky dôležité informácie a pikošky o štadióne, ako je napríklad počet predaných klobások za jeden zápas. Taktiež na stránke nájdete krátke videá o štadióne, ktoré opisujú Allianz Arenu a neopakovateľnú atmosféru v nej.

Vedeli ste, že...

  1. Maximálna kapacita štadióna je 69 901 miest, z toho 66 000 miest je na sedenie?
  2. Vo vnútri štadióna je 6 000 m² reštauračných zariadení?
  3. Najbližšie sedadlá sú 7 a pol metra od hracej plochy?
  4. Fasáda a strecha štadióna sa skladá z 2 760 vysvietených „vankúšikov“?
  5. Šatne majú rozlohu 65,5 m²?
  6. Priemerne sa predá za zápas 20 000 klobások, 40 000 pív a 15 000 nealkoholických nápojov?

Futbal je medzinárodným jazykom, ktorým hovoria milióny ľudí po celom svete,” hovorí Christian Deuringer. “Tešíme sa, že sa s nimi môžeme podeliť o naše poznatky a privítať ich v 19. mája v Mníchove.

Dátum vydania: 03.05.2012

Súvisiace odkazy

Všetky informácie o Allianz Arene

Kontakty pre novinárov

  • Lucia Muthová
    hovorkyňa, riaditeľka odboru firemnej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3114
    e-mail:

  • Helena Kanderková
    špecialistka externej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3104
    e-mail:
Youtube Facebook