Ako zvládnuť Silvestra

Vítanie nového roka sa už tradične spája s bujarými oslavami. Davy sledujú nádherný ohňostroj, šampanské tečie prúdom a všetci spoločne odrátavajú posledné sekundy starého roka. Každý Silvester však okrem dobrej zábavy prináša aj zvýšený výskyt poistných udalostí. Pyrotechnika v rukách neskúsených nadšencov predstavuje veľké riziko pre zaparkované autá, okolité budovy a hlavne pre ľudské zdravie. Často si totiž pyrotechnici – amatéri dávajú novoročné predsavzatia priamo z nemocničného lôžka.



S pyrotechnikou opatrne

V silvestrovskom arzenáli mnohých Slovákov rozhodne nechýbajú ohňostroje, prskavky či petardy. Neodborná manipulácia so zábavnou pyrotechnikou však každoročne spôsobuje bolestivé úrazy a škody na majetku. Často vzniknú požiare menšieho alebo väčšieho charakteru spôsobené petardami a inou pyrotechnikou, ktorú mnohí ľudia vyhadzujú z okien. Výška škôd sa môže vyšplhať až na niekoľko tisíc eur.

Počas minuloročného Silvestra Allianz – SP zaznamenala prípady, pri ktorých vyhodená petarda poškodila zaparkované autá a odhodená prskavka z balkóna v bytovke pristála o poschodie nižšie a susedom poškodila plastové okná. Zaujímavou poistnou udalosťou z minulého roka bola krádež, pri ktorej do bytu na prízemní otvoreným oknom vošiel zlodej. Nič nepoškodil a jediné, čo ukradol, boli fľaše od alkoholu.



Nahlásenie cez appku

V prípade, že sa klientom počas novoročných osláv prihodí poistná udalosť, mali by ju bezodkladne nahlásiť poisťovni. Môžu tak urobiť telefonicky, online, prostredníctvom mobilnej aplikácie alebo neskôr osobne na pobočke. Výhodou je mať vlastnú fotodokumentáciu, ktorou klient preukáže rozsah poškodenia. Ak nie je nevyhnutné poškodené predmety urýchlene odstrániť, je dobré si ich odložiť pre následné dokazovanie poškodenia. Pred príchodom zamestnanca poisťovne je dobré spísať si rozsah poškodenia, aby sa na nič nezabudlo.



Ako na Nový rok, tak po celý rok

Vzniknuté „silvestrovské“ škody môže nahradiť poistenie zodpovednosti za škodu, ktoré je súčasťou poistenia domácnosti. Klienti ho ocenia najmä v prípade, ak neúmyselne spôsobia škodu na majetku alebo na zdraví niekomu inému. Musí byť však jasne preukázateľné, že klient škodu spôsobil neúmyselne a nebol pod vplyvom alkoholu či omamných látok. Preto je dobré na Nový rok už po polnoci myslieť triezvo, aby bol aj celý nasledujúci rok bezproblémový a plný triezvych rozhodnutí.

Dátum vydania: 30.12.2014

Kontakty pre novinárov

  • Lucia Muthová
    hovorkyňa, riaditeľka odboru firemnej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3114
    e-mail:

  • Helena Kanderková
    špecialistka externej komunikácie
    Tel.: +421.2.5963 3104
    e-mail:
Youtube Facebook